Renoveringstid

Använd griffeltavlor för att öka ditt företags lönsamhet

Du som jobbar med marknadsföring eller driver ditt eget företag vet hur dyrt det är med marknadsföring. Tryckta menyer, skyltar och liknande kan ofta kosta tusentals (eller tiotusentals) kronor att framställa. Dessutom blir de obsoleta så fort någonting förändras och du behöver då beställa nya menyer eller skyltar. Men griffeltavlor är en lite gammaldags produkt som faktiskt slår många moderna marknadsföringsmaterial på fingrarna. Läs mer så ska vi förklara hur vi tänker kring detta!

Därför är griffeltavlor överlägsna att använda för marknadsföring

Som vi redan har varit inne på har tryckta marknadsföringsmateriel nackdelen att de är statiska. Du kan inte förändra texten eller det övriga innehållet på dem. Det är här som griffeltavlan kommer in i bilden och har en unik fördel gentemot menyer och skyltar: den är anpassningsbar. Genom att bara sudda ut texten och/eller grafiken på tavlan får du en helt tom canvas att arbeta med!

Dessa tavlor är därför utmärkta för restauranger, barer och caféer. Egentligen kan faktiskt även livsmedelsbutiker, tatueringsstudios och andra företag också använda sig av dem. Detta kan med fördel alla företag som är intresserade av att locka in förbipasserande personer göra.

Den kanske främsta fördelen med en tilltalande griffeltavla är att den är billig och kan locka till sig förbipasserande personers ögon. Du behöver inte heller bekymra dig för att behöva plocka ner och byta ut skylten utan du kan helt enkelt sudda ut tavlan. Genom att göra detta tar du bort den text och/eller grafik som står på den. Sedan kan du helt enkelt skriva något helt annat på tavlan!

Använd dessa tavlor om du bedriver något av följande företag

Som alla entreprenörer och marknadsförare känner till är skyltningen det viktigaste sättet att skaffa kunder och driva försäljning. Detta gäller framför allt om du bedriver ett företag med en fysisk verksamhet snarare än en digital sådan.

Faktum är att du bör överväga att använda griffeltavlor om du driver en/ett:

  • café
  • restaurang
  • bar
  • livsmedelsbutik
  • delikatessbutik

Framför allt företag med verksamheter som dessa eller liknande bör göra detta. Men även naprapater, tatueringsstudios och en rad andra företag kan med fördel göra detsamma!